Doel van de dienst


Het doel van de dienst Mantelzorger Ondersteuning is:

• Te informeren
• Het verhogen van de veiligheid
• Het geruststellen van de betrokkenen.

Door de mantelzorger direct te informeren bij een calamiteit, zoals bij een val of rookontwikkeling, kan deze direct actie ondernemen. Niet alleen een geruststellende gedachte voor een ieder, maar dit verhoogd ook de veiligheid.

Door het monitoren van de bewegingen in het huis kan de mantelzorger vaststellen of er misschien iets aan de hand is en daarop actie ondernemen.

De dienst biedt de flexibiliteit om keuzes te maken over welke informatie wanneer en aan wie wordt doorgegeven.



“Zorg blijft mensenwerk, maar de dienst Mantelzorger Ondersteuning kan daarbij helpen”

Voor wie is het bedoeld



Voor de mantelzorger

De mantelzorger is degene die, samen met degene waarvoor wordt gezorgd, gaat bepalen welke informatie belangrijk is om door te geven. Ligt de prioriteit bij het signaleren van calamiteiten of wil men ook dat de situatie wordt gemonitoord.
Op basis daarvan selecteert de mantelzorger de bijbehorende sensoren die deze informatie kunnen doorgeven.

Het plaatsen van de sensoren is zeer eenvoudig en wordt gedaan middels dubbelzijdige plakstickers. Middels een webapplicatie kan de mantelzorger de opvolging van de signalen instellen.

Bij een calamiteit krijgt de mantelzorger een telefonische melding en een SMS. Via de webapplicatie kan men alle informatie

Alles in de dienst is erop gericht om de mantelzorger op een eenvoudige manier van de gevraagde informatie te voorzien. En om diegene(n) waarvoor men zorgt gerust te stellen dat als er wat gebeurt er actie wordt ondernomen.

Image


Voor oudere echtparen die nog samen thuis wonen

In deze situatie is er veelal spraken van wederzijdse zorg voor elkaar. Vaak met een verschil in zelfredzaamheid. Voor deze echtparen kan deze dienst een uitkomst zijn. Bijvoorbeeld, een van de partners wil een dagje naar een kenns maar is dan toch ongerust dat er thuis wat gebeurt. Soms is even alleen een boodschap doen al reden voor een gevoel van onrust. Een persoonsalarm, waarmee diegene die thuis blijft de andere kan informeren als er wat aan de hand is, kan die  onrust deels wegnemen.

Vanwege zijn eenvoud en gebruiksvriendelijkheid kunnen de sensoren meestal door deze ouderen zelf geplaatst en beheerd worden.

Daarmee kan deze dienst een belangrijke bijdrage leveren in het streven om zo lang mogelijk samen te blijven wonen.

Image

Hoe werkt het


De informatie die men wil ontvangen wordt door de betreffende sensoren in de woning van diegene(n) waarvoor men zorgt, draadloos doorgestuurd naar de centrale unit. Deze wordt aangesloten op de internetaansluiting en zorgt ervoor dat de informatie wordt doorgegeven aan de mantelzorger. Telefonisch, via SMS en via de webapplicatie.

De sensoren waaruit men kan kiezen zijn:

• Het persoonsalarm (te dragen als een polshorloge)
• Het rookalarm
• De bewegingsmelder
• Het deurcontact

De door u gekozen sensoren worden door ons geactiveerd, getest en daarna naar u opgestuurd.

Middels enkele eenvoudige handelingen kunnen de sensoren en de centrale unit door de mantelzorger in de woning worden geplaatst. De handleiding met de beschrijving ‘hoe en waar” is ook bijgesloten. Zodra de centrale unit is aangesloten en de sensoren zijn geplaatst werkt de dienst.

De mantelzorger kan via de webapplicatie nog specifieke wensen betreffende alarmeringen instellen. Als er spraken is van meerdere opvolgers kunnen die gegevens daar ook worden ingevuld.

 

Inbegrepen in de dienst


  • Centrale unit

Sensoren (naar keuze)


  • Persoonsalarm
  • Rookalarm
  • Deurcontact
  • Bewegingsmelder

Administratief


  • € 7 p/maand
  • Maandelijks opzegbaar

Bediening


  • Via website

Alarmeringen


  • Maximaal 4 te alarmeren contactpersonen
  • Onbeperkt alarmmeldingen naar mobiel
  • Onbeperkt alarmmeldingen per SMS
  • Alarmmeldingen historie

Monitoring & sensorcontroles


  • Stroomvoorziening 24/7
  • Internetverbinding 24/7
  • Werking van de signalering 24/7
  • Batterijspanning bewaking
  • Automatische software updates

Klantenservice


  • Advies en ondersteuning per pelefoon en e-mail

Garantie


  • 2 jaar garantie op apparatuur

Voorwaarden


Technisch:

Om de dienst te kunnen gebruiken moet in de woning waar de centrale unit en de sensoren worden geplaatst het volgende aanwezig zijn:

  • een werkende internetverbinding*
  • een vrije poort op de internetrouter voor de UTP-kabel waarmee de centrale van het MSS wordt aangesloten.
  • een vrije wandcontactdoos in de meterkast of in de nabijheid van de internetaansluiting.

*indien er geen werkende internetverbinding is, en men geen internet wil of kan gebruiken wordt, in samenwerking met enkele providers en netwerkeigenaren, een speciale oplossing geboden.   Mail in dit geval uw postcode naar info@mantelzorgondersteuning.nl met de melding “geen internet aanwezig” en uw telefoonnummer. Dan nemen we contact met u op om die specifieke mogelijkheden te bespreken.

Administratief:

Opzeggen:

  • De opzegtermijn van de dienst bedraagt 1 maand.

Facturatie:

  • De maandelijkse kosten worden via automatische incasso elke eerste van de maand geïncasseerd.

Algemene Voorwaarden:

Op de dienst zijn de algemene voorwaarden van Altijd Thuis BV van toepassing.